Mozgás diákoknak - COVID19 idején

Fitten és aktívan a digitális tanítás alatt is - A Magyar Diáksport Szövetség ajánlása COVID19 járvány idejére.

A rendszeres fizikai aktivitás és az egészség közötti összefüggés jól ismert. Gyermekkorban ez kiemelten fontos, hiszen ilyenkor alakul ki számos szerv, melyek közül az ideg- és a csontrendszer fejlődésében a rendszeres fizikai aktivitás kulcsszerepet játszik. A kapcsolat mennyiségfüggő, ami két egyszerű szabállyal foglalható össze: 1) bármilyen kis mozgás jobb, mint a semmi, 2) minél többet mozgunk, annál nagyobb lesz az egészség- és fejlődési nyereségünk.Magyar Diáksport Szövetség

A testmozgás jótékony hatásai azonban jóval túlmutatnak ezen, segítik a koncentrációt, javítják a tanulás hatékonyságát és csökkentik a stresszt, ami a jelen helyzetben kiemelten fontos.

Az Egészségügyi Világszervezet az 5-17 éves korosztály számára legalább napi 60 perc közepes vagy nagy intenzitású testmozgást javasol. Emellett az izomzat és a csontok egészségéért heti minimum 3-szor erősítő edzésekre is szükség van.

Hogyan építsük ezt be most, a koronavírus-járvány idején a mindennapjainkba?

Amíg a tanulók iskolába jártak, addig a mindennapos testnevelés, a tanórák közötti szünetek, valamint a különböző sportszakkörök és edzések biztosították számukra a megfelelő mozgásmennyiséget. Most a szülők és a diákok tudatosságán múlik, hogy a megváltozott napirendbe hogyan építik bele a napi ajánlott minimum 60 perc aktivitást.

Íme néhány ötlet:

  • Kezdjük a napot mozgással (pl. 15 perces testedzés, 30 perces online testnevelés).
  • Az online órák közé iktassunk be 20-30 percenkét pár perces aktív szüneteket, melyek hatása a nap során összeadódik, így könnyebben összejöhet a napi 60 perc. Ha ehhez nincs kedvünk, akkor is álljunk fel minden tanóra végén és mozgassuk át az ízületeinket.
  • Amíg lehet, délután menjünk ki legalább fél órára a szabadba gyalogolni, kocogni, futni, biciklizni, görkorcsolyázni vagy rollerezni. Figyeljünk, hogy ilyenkor is tartsunk legalább 1,5 méteres távolságot a többiektől.
  • Vegyünk részt online edzéseken, melyekhez most az MDSZ csapata is segítséget nyújt: minden nap 14:00 órakor a kisebbeknek, 16:00 órakor a nagyobbaknak tölt fel új 20-30 perces videót. További információ a kampányról itt.
  • Ha van rá lehetőség, használjunk a tanuláshoz álló asztalt.

Néhány ötlet az aktív szünetekhez, melyek kis helyen, mindenféle eszköz nélkül elvégezhetőek:

 

DO60 – NAPI ONLINE MOZGÁSKAMPÁNY

#MOZOGJOTTHON #MOVEATHOME

A minden hétköznap 14 órakor, a kisebb gyerekeknek szóló feltett videók később is elérhetőek a kezdeményezés YouTube csatornáján és Facebook oldalán!

DO60 mozgáskampány

TE IS OTTHON, TESI OTTHON – NAPI ONLINE MOZGÁSKAMPÁNY

A minden hétköznap 16 órakor, a nagyobb gyerekeknek szóló feltett videók később is elérhetőek a Magyar Diáksport Szövetség YouTube csatornáján és Facebook oldalán!

Te is Otthon, Tesi Otthon+

Forrás: Magyar Diáksport Szövetség